maj 05, 2007

Kommentar om politisk psykiatri

Nedenstående har jeg modtaget som en kommentar til indlägget om politisk psykiatri på bloggen i går:

Det er interessant at se den tilsyneladende forvandling, som danske psykiatere har gennemgået siden stiftelsen af "Landsforeningen for Mentalhygiejne", som er en aflægger af "World Federation. For Mental Hygiene" (WFMH). Den blev stiftet 1948 af folk, som havde været aktive i Hitlers udryddelse af psykisk syge samt i racehygiejnen. Siden 1971 er de begyndt at bekymre sig for patienterne - og angiveligt var de de første,som plæderede imod misbrug af psykiatrien. Hvad jeg i min lægetid ikke mindes at have hørt noget om! Medlemmerne øst for jerntæppet var da flinke nok til at misbruge psykiatrien i Den Nye Verdensordens tjeneste. Mentalhygiejnikerne fulgte efter.

Engang i min studiietid var jeg til kirurgisk overlægeklinik. Studenten, som blev examineret i den kirurgiske patient, var ikke stiv i kirurgien! Hvorpå overlæge, dr. med. O...... blev gal og skældte ud. Den kvindelige student gav sig til at græde! - og sagde så, at det også var ligegyldigt, om hun kunne noget kirurgi eller ej. Hun skulle nemlig være psykiater. Hvortil overkirurg O...... blev helt paf - ja næsten bedøvet. Da han fattede sig, sagde han :"Psykiater!!!!..... Nej det må du F...... love mig, at du aldrig bliver!! Psykiatere kan ingenting, de ved ingenting - og de gør ingenting!"
Han vidste jo ikke bedre!
Jo psykiatere kan noget, de ved noget, og de gør noget. De ved nemlig, hvordan de i Den nye Verdensordens navn skal gøre kuren for samfundets sygdom mange gange værre  end sygdommen. Hvorledes de skal reformere verden ved at nedbryde alle tidligere normer.

Anders Bruun Laursen