september 02, 2012

Katalysatorer i gang



Læs den svenske Julia Cæsars kronik om «katalysatorerne» Snaphanens blog.


Den er ligepå og realistisk. Jeg afstår fra at kommentere den Snaphanen, fordi jeg har det som Trojas Kassandra - jeg bliver ikke hørt, selvom jeg desværre allerede mange gange har måttet sige: hvad sagde jeg?
Forhåbentlig - nej, helt sikkert - har den velskrivende Julia langt mere gehør. Og Gudskelov for det.
Trods
al forventet elendighed giver hun anledning til optimisme. Det kan jeg, sortseer, ikke præstere! I min bevidsthed flyver "græshoppesværmene" ikke videre. De bliver, gnaver og æder sig ned til rødderne. De efterlader intet. Ikke et korn, ikke et strå.

Vi ser bare på.

Varsler bliver ikke forstået, før man er nået frem.

Og kulturer går under, når tiden er inde!