oktober 03, 2012

EU-propaganda på postkort til 1.800 kr. per styk

Fra Morten Messerschmidts blog:

EU-apparatet er besat af ønsket om at gøre opmærksom på sig selv. Frygten for at blive ignoreret af de europæiske folk er drivkraften bag utallige projekter og astronomiske udgifter til EU-propaganda. Den store ødeland i det felt er området for uddannelse og kultur, som sidste år kostede i alt 11,6 mia. kroner. Noget til uddannelse, javel, men en stor del til forherligelse af EU og den fælleseuropæiske drøm, som EU-apparatets folk jo er afhængige af.
Et initiativ var, at lade EU-parlamentet udskrive et projekt med titlen “736 ideer om en drøm”.  Opgaven var at “reflektere over de aktuelle problemer, der genererer social udstødelse i Europa“. Projektet har kostet 1,3 millioner kroner Projekteog resultatet blev 736 postkort fremstillet af skoleelever og studerende i seks europæiske byer, hver indeholdende en slags “godt budskab” sendt til hvert medlem af det daværende EU-parlament.

Hør bare her:
“Alle skal behandles ens”, “Lighed for alle”, “Folk burde være gode mod hinanden”, “Hvorfor skal der være forskel på den fattige verden og os?”, “Jeg vil have arbejde, så jeg kan tjene penge og rejse ud i verden og hjælpe de fattige”. “Nogle børn får ikke lov at sove, lege eller gå i skole, fordi de skal arbejde”, “Jeg vil hjælpe gamle mennesker”. Postkortet fra en skoleklasse i Cork i Irland rummer det hele: “Teamwork, hjælp, forståelse, lighed, solidaritet, fred og mangfoldighed”.

Kan du se dem for dig? De forsvarsløse skoleelever, som bliver

tvunget til at formulere og klippe og klistre de banale budskaber 
sammen og få dem korrekturlæst af skolelæreren.
Jeg mener ikke selv, at jeg er særlig koldhjertet, men her i EU-

parlamentet er jeg efterhånden blevet immun over for den slags 
banale og forudsigelige korrektheder - især til en pris af 
1.800 kroner pr. styk!



(Fremhævelserne i ovenstående er gjort af Spydpigen)