marts 23, 2014

Jämställdhet? (=Ligestilling)

Sverige arbejder selvglad og stolt på "jämställdhet" (ligestilling) i alle situationer, hvilket naturligvis er en meget svær opgave, da Vorherre nu engang har skabt Adam og Eva forskellige.
Og langt hen af vejen har Vorherre haft succes og har oppe i sin himmel kunnet høre, at man råbte "hurra for den lille forskel". Men nu skal det ændres, i Sverige ! Jeg har set skilt med en kvinde ved en fodgængerovergang, for begge køn må jo have et skilt, så de på det punkt er ens. Men hun var i skjørt, som om pigerne ikke også leger cowboys og overlader skjørterne til muhammedanermænd og indere. Islamkonernes store telte får ikke plads på et skilt.

Men nu har en eller anden fabrikant opfundet en anordning for kvinder, en lille tissetragt, som efterligner mændenes medfødte urin-arrangement. http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4093376.aos
Så kan kvinderne få lov at tisse inde på mændenes pissoirer. Hvilket fremskridt! God fornøjelse. Husk en næseklemme!

Hvis galskaben fortsætter skal hospitalerne vel indoperere et dræningssystem på kvinderne.

Det er længe siden, jeg læste Herodots rejsebeskrivelser (fra 400-tallet f.Kr.), og min hukommelse kan narre mig, men jeg mener helt sikkert at kunne huske, at han om de ægyptiske kvinder skrev at de tissede stående. Hvordan det er foregået ved jeg ikke.


Svenskernes "jämställdhet" er noget forvrøvlet nonsens, hvilket fremgår med al tydelighed af personnumrene: mænd har lige endetal, kvinder har ulige, effen og ueffen, det kan aldrig blive det samme!


      Et bevaret gammelt Pissoir midt i Københavns Centrum, på Nytorv to skridt fra Strøget.