maj 07, 2014

Kommunismens våben

Kommunismens våben til afskaffelsen af forældremyndigheden og til børnenes statsopdragelse er nedbrydning af familien og samfundet med - SEX. Det er moralen og ligegyldigheden, det er galt med.
I alle henseender.
Det er ikke nyt. Nedenstående er gammelt, men stadig aktuelt. Det handler om, hvordan vi er nået så langt ned ad bakken!
(Se også tidligere artikler her på bloggen om beslægtet emne fra andre europeiske lande. Vi er alle i samme båd!
EU står bag. Hvem står bag EU?



Det måtte ikke vises.

Moderne dansk umoral blandet op med fremmed kvindeforagt er en dårlig coctail.

”Det er en kold tid, vi lever i”, skrev en skolepsykolog 1978. Følelser er tabu, mens sextabuerne er afskaffet. Man bruger de mest uhumske ord, som tidligere kun hviskedes i krogene. Man ”elsker” ikke med hinanden; man ”boller” (følelsesløst og sexpræget) og man har ikke længere en kæreste (det ord udtrykker følelser), men en ”fyr” eller en ”pige”

Kritikken hjalp ikke: den uhyggelige degradering af følelseslivet fortsatte, og myndigheder, som skulle værne børnene, svigtede.
P-pillen åbnede 1965 mulighed for ren sexnydelse uden ansvar.
Sex-dyrkelsen førtes an af den venstreextreme ”kultur”elite, de såkaldte 68´ere. Man krævede ”fri sex”. Den konservative justitsminister Knud Thestrup frigav billedporno 1969, hvilket udløste verdens første sex-messe, ”Sex 69”, et tilløbsstykke i KB-hallen. 1971 åbnede Danmarks første sex-supermarked på Strøget i København. Unge Kristne gik til modangreb og overmalede butiksruderne.

Ved skoleårets start 1971 holdt flere forældre deres børn hjemme i protest mod den nylig indførte obligatoriske sexundervisning. Selvom ministeriets vejledning bandlyste vulgære udtryk, sexsnakkeri med eleven uden for gruppen og fremvisning af fotos af samlejer og andre erotiske stillinger, overholdtes dette ikke.

Samme år trådte Thestrups lov om fri abort i kraft, Niels Matthiasen blev kulturminister og ”Trille” sang Jesper Jensens porno-blasfemiske vise ”Øjet” i en TV-børnetime. Retten i Gladsaxe frifandt programcheferne for krænkelse af blasfemiloven.

De fleste forældre var udearbejdende, børnene på institutioner. Forældrene havde kun ringe føling med, hvad der foregik, og ikke overskud til at tage kampen op. Og de var ikke organiserede.
Protester blev fortiede eller nedsablede. De uhumske tanker, man påførte børn, måtte ikke nævnes i massemedierne, byråd, folketing eller retssale. De var unævnlige – undtagen for børn!
”Det er nødvendigt, at børnene løsgøres fra forestillinger, der findes hos forældrene” skrev Statens Centrale Uddannelsesråd i ”U 90”

I juli 1973 fik Jens Jørgen Thorsen tilsagn om 600.000 kroner i støtte fra Det danske Filminstitut til sin Jesus-sexfilm. ”Unge Kristne” fandt filmprojektet blasfemisk, og ca. 5000 gik i protestdemonstration til Christiansborg.
En borgerlig regering blev resultatet af en jordskredsvalgsejr for Glistrups og Erhard Jacobsens partier december 1973, og Jesusfilmen lagdes på is i mange år, men i 1989 bevilgedes 3,5 millioner kr. fra Filminstituttet til Thorsen. Filmen fik ved premieren 1992 en ilde medfart. ”Vor Herre bevares!” skrev Fri Aktuelt.

I 1979 arrangerede Vesterbros Miljøværn ved Fanny Truels Jensen en høring om børneporno for at få vedtaget en resolution til regeringen og sætte en stopper for svineriet. Hun havde inviteret forskellige kristne institutioner som ”Kirkens Korshær” og det katolske ”Sodepax”, men personerne var så inficerede med tidens sextanker, at de accepterede børneporno og saboterede fremstødet.


Allerede i børnehaven mødte børnene sex”kulturen”. Pædagoger indrettede ”bollerum”, hvor ungerne kunne kramse på hinanden.
Erfaringerne kunne suppleres med billedbøger som ”Elle - belle - bolle”-bogen for de 5-10-årige af børnepsykiater Bent Claësson. Eller med Birgit Kraghs ”Ved du det?” fra Borgens Forlag for de 5-8-årige. De anmassende fotos mindede om pornohefter og teksten introducerede latrinære udtryk. Illum, som allerede havde indkøbt bogen, kasserede den, og Magasin gjorde det samme, mens lærertidsskriftet ”Folkeskolen” varmt anbefalede den.

”Kultureliten” efterlyste stadig friere forhold til småbørns sexlege.

Filminstruktør Christian Braad Thomsen gik helt over gevind med sin film ”Den man elsker” og bogen ”Lysten og loven” hvor han søgte ”maximalt sexuelt udbytte” i tætte kropslege i sengen med sin lille nøgne 4-5-årige datter (BT). ”Blodskam er ingen skam” var budskabet, som spredtes gennem Statens Filmcentral og bibliotekerne.

De politiske børneteatre havde også travlt. Således skrev adjunkt ved Aalborg Universitetscenter, Elin Andersen, i opstyltet psykologsprog i ”Børneteateravisen” 1980, hvordan psykoanalysen kalder 3 til 7-8-9-års-alderen for den falliske periode. I denne dannes kønsidentiteten. Man måtte ikke reagere negativt på børns berøring af deres kønsorganer, men gøre sexualiteten mere åben over for dem. Som ”voksne teaterarbejdere og opdragere” burde man arbejde med den infantile seksualitet!

Jo, de gjorde noget ved det. Lærer Hans Hansen skrev et ”sexualpædagogisk spil for småbørn”, som han optrådte med i teatergruppen ”Banden”, så alle børn kunne lære verset:
”Bim bam busse, min mor har en k....,
min far har en aflang på længde med en flagstang”. På professor Kela Kvams teaterudstilling på Frederiksberg Rådhus hang verset midt i salen, flankeret af et dinglende kondom. Borgmester Stæhr Johansen indviede ”kulturen” med borgmesterkæde og hele molevitten.
Biblioteksvæsenet roste Hansens ”livsnære sprog”, anbefalede hans bøger og arrangerede forfatterturnéer: ”Unge i dag: mød jeres forfatter Hans Hansen. Action, elskov, spænding og morale...”
Han angreb Astrid Lindgrens bøger og klassikerne. De kunne kun sælges ved opreklamering! De havde borgerlig slagside!

”På børnebiblioteket har Deres barn mulighed for at møde andre børn, udvikle sine evner, hente viden og inspiration” hed det.
Her er noget af den ”viden og inspiration” vore børn kunne hente:

Tegneserien ”Alice P.Jensen” af Niels Brunse og Anne-Marie Steen Petersen.
”Hvad vil du?” af Kerstin Thorvall.
”Kærlighed” af Carl Ortved Jørgensen og Hans Henri Roholm
”Kammerat Jesus” af Sven Wernstrøm
”Æggecirkus Klovneost” fra Søllerød Lilleskole
Kristen Bjørnkjærs ”Barn og barn imellem”?..”
”De dumme voksne” af Tove Johansen og Claus Deleuran.
”Skolen er vores” af Flemming Andersen.
m.fl.
- alle sjofle og/eller blasfemiske, med særlig interesse for toiletstole, hvem der sidder på dem og hvad der er dernede i. Eller WC cisternen er pyntet med et rim. Hvad rimer på ”juletid” i Bjørnvigs syge hjerne?
Erik Thygesen fra Seminariet for Fritidspædagoger blev måske inspireret? Han skrev rim om nogen, der tisser og prutter og har babselutter...

Tegneserien ”August og Sofie” fra Røde Mor, udgivet af Demos 1972 anmeldtes i tidsskriftet AKTION:
”NEJ og atter NEJ, her er bunden nået!!. Og det er ikke engang nok: det er bundskrabet under kloakslammet!!” ...”ubeskriveligt perfide afskyeligheder”... ””forfatternes” ønske om anonymitet er forståelig!”

Som MF Erhard Jacobsen påpegede - det gjaldt for sexprofeterne at føre alle tanker hen på den del af kroppen, der lå nedenfor navlen.

En plakat fra Bibliotekscentralen viste at børnebibliotekarerne var med på noderne:
Man kunne – ligesom i et dukkehus – kikke ind i hvert værelse i et stort hus. Overalt var nogen i gang med sex: samleje, onani, o.s.v. Hundene med naturligvis. ”Det var dog et mærkeligt hus!” sagde en låner og tilføjede spydigt: ”der er ikke èn eneste der - har TV”.
Plakaten viste en liste over børnesexbøger, udarbejdet.af bibliotekar Ulla Harne.

I skolen gik det rigtig løst med integreret seksualundervisning, hvor eleverne i hvilket som helst fag kunne dreje talen hen på sexfunktioner. Hvilket eldorado for umodne sexnysgerrige pubertetsbørn!
De enkelte forældre kunne ikke hindre, at der blev anvendt bøger, som de fandt uetiske eller direkte vulgære. Skolenævnet bestemte.

En meget brugt bog, solgt i over 60.000 eksemplarer, var ”Dreng pige, mand kvinde” af ovennævnte børnepsykiater Bent Claësson. Han forklarer, hvordan man dyrker onani og masturbation alene eller i fællesskab, evt. konkurrerer om hvem der hurtigst ”kan rive den af” eller få udløsning flest gange, eller sprøjte længst med sæden etc. I 1984 skrev BT, at ”Spanien raser over dansk læges sex-bog for unge”. Den var ifølge Claësson blevet oversat til spansk af en ”progressiv mand” og blev uddelt på skolerne i det socialiststyrede Andalusien af undervisningsdirektøren. Han sagsøgtes for krænkelse af offentlig moral.
I Frankrig var bogen ikke fundet værdig til trykning og i Vesttyskland blev den inddraget efter at have været i brug i ti år.

Som nævnt gjorde børneteatrene en indsats.
Baggårdsteatret fra Svendborg overgik dem alle i børneåret 1979 med stykket ”Ska´ vi komme sammen?” - ”et spil om kærlighed og seksualitet for mennesker i og efter puberteten.” ”Det handler om kærlighed, det handler om (kønsdelene:) - din p.. og din k....” - hed det.
Rapporteren på scenen brølede op som en gøgler på en markedsplads: ”Godtfolk! Ærede publikum! Vi bringer en direkte transmission fra Poul og Poulas første møde i sengen... Så fulgte 2½ time med eder og forbandelser, de mest lave og vulgære sexudtryk, onani, pornoblade, homosexualitet, en konfirmand, der bad ”modervor” etc. Til sidst stormede en skuespiller ind og skreg: ”Jeg er orgasmen. Jeg er med i tankerne, i følelserne og i ophidselsen - jeg kommer i p.. og i k....! - mens han smed kaskader af sengefjer ud blandt publikum.

En reklameplakat var sendt ud til skoler, ungdomsklubber m.m. Men NB man havde to plakater: en mere harmløs, åbenbart beregnet til vrangvillige forældre og skoler, og en, som spekulerede i sjofel tankegang. Sidstnævnte svarede til stykkets proletartone: her vistes en samlejescene med TV-spotlys, entertainer og rapporter, en øldrikkende mand og en dreng på et landligt aftrædelsesrum, hvor en papegøje skreg ”Vorherre på l....”

Stykket stammede fra teatergruppen ”Rote Grütze” (”Rødgrød”) i Berlin og var forbudt dernede. Det oversattes af Arne Herløv Petersen (kendt for spionanklager), blev udgivet af Rhodos og positivt anmeldt i Land & Folk af overlærer Raimond Swing samt i Berlingeren af Anne Krogh. Bogen skulle ligesom stykket indgå i skolernes sex- og danskundervisning.
Man viste klip fra stykket i TV, men klippene var valgt med omhu blandt de mere harmløse. Borgmesteren i Hedensted opfordrede forældre til at følge med i, hvad der foregik: stykket var uetisk og samfundsnedbrydende og tidens ensretning af de unge afskyelig. Lærer Connie Nielsen fra Hedensteds teaterudvalg fandt imidlertid, at stykket var ”et værdifuldt supplement til den obligatoriske seksualundervisning” og i Kongens Lyngby inviterede biblioteket o. 180 børn og unge til en gratis forestilling.

Sexundervisningen fortsatte derudaf. Danskundervisning kvittede klassikerne og nøjedes med den povre moderne litteratur som f.ex. Dan Turells ”Op i Røven” (Dansklærerforeningen) eller klip fra et sex-læserbrev ”Av min arm, sikke et apparat han havde” (fra ”Integreret dansk”) o.s.v., o.s.v.
Munksgaards Forlag prostituerede sig 1974 med heftet ”Pornografi” i danskundervisningens ”Triviserie”, et værk af Karen Borgnakke, Erik Engberg, Kirsten Larsen, Per Larsen, Thorkil Thomsen, Henning Salling Olesen, Claus Westh, Olav Harsløf og Palle Rasmussen. Heftets pornobilleder var åbenbart ikke nok. ”Køb i fællesskab nogle pornoblade og kig dem igennem. Det vil være praktisk hvis I alle har et eksemplar af det samme nr. af Week-end Sex, som I senere kan arbejde med.”
Man påtvang skolebørn en liderlig tankegang! Undervisningsminister Ritt Bjerregaard fandt det i orden.

I Haarby på Fyn anvendte den sexfixerede lærer Ninon Schloss pornoblade i undervisningen, som hun sammen med skolebibliotekaren havde købt som klassesæt.

Med al den sex, måtte børnene lære at beskytte sig. ”Kunstner”gruppen ”Røjserne” skrev sange om brugen af prævention, pessarer og kondomer, så ”kan du te dig, som du vil”.

Denne påtrængende svinen-andres-tankegang-til førte til protester fra forældre. Da de blev ignorerede, forsøgte nogle at klage til domstolen i Strassburg, men forgæves: Forbehandlingskommissionen i Strassburg stoppede nemlig det billedmateriale, der skulle bedømmes! Dommerne fik det ikke at se. Kun en af dem kunde ikke undskylde sig med uvidenhed: den danske højesteretsdommer Helga Pedersen. Hun kunde på hjemmeplan både se og høre, hvad det drejede sig om.
Men det gjaldt dengang som nu at være ”politisk-korrekt”.

”Skøn”litteraturen for skolebørnene fulgte trop. Under overskriften ”Porno-politisk medicin for de mindreårige” i Berlingeren 20.9.74 skrev Malin Lindgren om Per Holm Knudsens børnebog ”Conni og bolighajen” fra Borgens Forlag: ”Som mor til en teenager kan jeg ikke have noget imod, han læser om, hvor gode og reelle mennesker, der er i DKP. Men bogens petting, onani- og samlejescener vil jeg egentlig godt have ham fritaget for. Ikke fordi de er frække, men fordi de sætter en norm, som vil lægge endnu et pres på den usikre gruppe af 13-16-årige.” - ”Der manipuleres groft både korporligt og ideologisk. Lavalderliderlighed.” Hun kritiserer også bogens politiske program, fordi det - uden følelser – var ren teori som taget fra Land og Folk. Som modstykke henviste hun til Andersen Nexøs kvalifikationer!

Borgens Forlag var nok det mest fremmelige på den politisk-sjofle arena. Det udskrev en børnebogskonkurrence i 1976. To aktivister fra yderste venstrefløj, lærer Torben Weinreich og magister i litteratur Søren Vinterberg stod for konkurrencebetingelserne: der skulle skrives om politiske aktioner, revolutioner, terror, elevrådsarbejde, lede kapitalistkællinger, landproletariatet, massagepiger, homosexuelle drenge, hor og vold. ”Vel skal der være ”saglig” og ligesom skrabet faktapræget litteratur om bl.a. arbejdsløshed, men der skal også være mord, voldtægt, selvmord (vi må genopvække en slags orgiastisk ekspressionisme/futurisme for børn). Ja, det begynder sgu helt at ligne et program, men ok: så er det et program. Har vi ikke tid at finde øloplukkeren, så lad os da for fanden smadre halsen på flasken!”
Dommerkomiteen bestod af Weinreich, Vinterberg, Iben Melbye og Borgens direktør Ole Thestrup. Bent Haller fulgte skruppelløst opskriften og vandt med ”Katamaranen”. Dermed var hans lykke gjort. Han fik 180.000 kr. for bedriften og Statens Kunstfond belønnede ham med et treårigt arbejdslegat. Siden har Haller skrevet et hav af børne- og voksenbøger, tegnefilmsmanuskripter, teaterstykker o.l. I 1978 modtog Haller Kulturministeriets børnebogspris for ”Indianeren”, og 1980 gav Kunstfondet ham igen et stipendium. Det fulgtes af Boghandlermedhjælperforeningens børnebogspris på 5000.- kr.

Der var ikke lutter begejstring over Bent Haller. På den ”kristne” Johannesskole ville en lærer bruge den i danskundervisningen i 7. klasse. Det udløste et lille forældreoprør. Rektor tog først lærerens parti, men fyrede ham siden.

En lærerinde (og menighedsrådsmedlem i Folkekirken) havde efter eget udsagn tidligere brugt den på Nils Steensens gymnasium (katolsk), men var gået stille med dørerne, så ingen mærkede det.

Thisted Byråd ville ikke have Hallers næste bog, ”Sabotage”, på biblioteket: den var fyldt med obskønt sprog og stærke socialistiske undertoner. Bibliotekarforbundet lagde sag an mod byrådet: kun bibliotekerne afgjorde hvad der skulle stå på hylderne (JP 8.11.78). Men landsretten dømte bogen ”underlødig”. Bibliotekskommissionen kom også med et udspil, men var internt uenige. Tyve år efter - i 1998 - overrakte biblioteksforeningens formand Edvard Pedersens Biblioteksfonds forfatterpris til Haller ”som en slags æresoprejsning”. Haller selv mente, at ”...politikere skal lære at stole på dygtige bibliotekarer og lade være med at blande sig”.

Foruden vinderbogen i Borgens konkurrence indkom der 85 andre manuskripter til ”socialistiske børnebøger”, så man kunne oversvømme børnebogsmarkedet med de ”rette” meninger. Nævnte Weinreich var medarbejder ved skoleradioen, så det var næppe tilfældigt at Borgens socialistiske serie anbefaledes i skoleradioen lige efter sommerferien 1976 om ”Dansk for 5. – 6. skoleår” (så lærerne blev orienterede). Også biblioteksvæsenets pjecer anbefalede bøgerne. Weinreich har skrevet, hvordan man kunne omgå forældrestyret opdragelse ved at omtale børnebøger i radioens og TV´s børnetimer... På samme måde kunne ungdoms- og børneaviser eller FDB-bladet, ”Samvirke”s børnesider bruges til nedbrydning af moral og tradition og reklamere for revolutionen...

Samme linje dyrkede lærer Egon Clausen, som startede sin karriere i ”Unge Pædagoger” og hurtigt bredte sig til andre medier, bl.a. til BIXEN (et marxistisk tidsskrift om medier for børn og unge) og det forældrefjendske BRIS. Han udgav vulgære tegninger af kvinder med platte tekster og to tegneseriehefter for børn ”Superanton i Skole” (1971) og ”Mysteriet i Mønsterskolen”. Begge fik deres bekomst i JyllandsPosten af børnebogsanmelder Ellen Buttenschøn. Egon Clausen heglede ned på tegneren Jørgen Clevin: han var uduelig, det gjaldt bare profit... etc. Andre marxister sluttede sig til hylekoret.
Egon Clausen fortsatte sit politiske virke i DR.

Og nu er vi så nået derhen, hvor pubertetsdrenge og småknægte går og gramser på pigerne i skolen, tager dem på brysterne og rager dem i skridtet, bryder sig hånt om deres protester og kalder dem ”horer” og ”ludere”, sådan som de har hørt de kvindeforagtende fremmede gøre. Lærerne griber efter sigende ikke ind. Hvordan skulle de også kunne det? De hører til den generation, som i børnehaven blev præsenteret for ”bollerummet”.

Man gjorde mange børn fortræd...

Jo, det er en kold og følelsesløs tid, vi lever i - som skolepsykolgen sagde......


Gertrud Galster