marts 01, 2015

Skal alle døbte dræbes?

Jomanas historie   Del 2:)

”Ved du hvad vi gør med kristne som dig?”
Det er faktisk meget irriterende at blive afhørt af sådan en person, især da jeg kunne høre på hans accent, at han var palæstinenser. Nede i Palæstina og Libanon og andre mellemøstlige lande er der kristne arabere. Dog langt fra så mange som tidligere. Det mest sandsynlige var, at han gjorde det for at genere mig.
Den 3. august sad jeg i min bil på Nørrebro. Jeg var sammen med en ven. Vi skulle have noget at spise. Jeg bad ham om at gå ud at hente maden, for jeg havde oplevet at blive chikaneret lige på dette sted ved Den Røde Plads.
Jeg havde shorts på denne dag. Så det var yderligere en grund til, at jeg ikke skulle gå ud på Nørrebro. Mens min ven var ude at købe maden, omringede syv mænd min bil. Den ene satte sin fod på kølerhjelmen og kiggede meget nedladende på mig.
Da jeg spurgte ham, hvad der var galt, svarede han mig "Tror du, jeg kigger på dig din fucking grimme luder. Se, hvad du har på, din bitch."
Efterfølgende fik han øje på mit kors. Nu var jeg en kristen fucking luder. Han sagde til mig, at kristne som mig kun kunne finde ud af at få pik. Han talte til mig på arabisk. Han endte med at sige "Ved du, hvad vi gør med kristne som dig? I bliver stenet!"
Jeg blev virkelig bange. Jeg har aldrig tidligere fået sådan en trussel i mit liv. Jeg har hørt om folk, der bliver stenet i Pakistan, Saudi Arabien og andre islamiske lande. Men denne trussel var jeg udsat for i Danmark.
Jeg kørte væk fra stedet og ringede til politiet. De kom en halv time senere. Mens jeg var ved at tale med dem, kørte en sort BMV forbi, og manden, som kørte bilen tog en video af mig og nummerpladen på min bil. Jeg gik over og spurgte ham, hvorfor han tog en video af mig.
Politiet bad ham bare om at køre væk. Jeg valgte at tage til Ekstrabladet for at fortælle det, jeg havde oplevet, og fik en tid to dage efter. På vej til Ekstrabladet kørte en sort varevogn efter mig i en høj hastighed. Den kørte meget tæt på mig, og de dyttede.
Jeg skiftede straks til det næste spor og kiggede ved siden af. Jeg så manden, der tog en video af mig, sidde i varevognen. Efter denne oplevelse tænkte jeg, at nu var det ikke mere sikkert for mig at bo på Nørrebro.
Så jeg pakkede nogle af mine ting og flyttede hjem til min ven i første omgang. Efter at have boet der i halvanden uge skulle jeg hjem for at hente noget.
Jeg valgte at køre kl. 3 om natten, da jeg mente, at det var mere sikkert, og jeg bad min ven tage med. På vejen hjem til Nørrebro så jeg manden. der truede mig på livet, fra lang afstand. Han tog en glasflaske og kastede den efter mig, mens jeg kørte bilen. Den ramte mig ikke.
Efterfølgende blev min ven nervøs, og derfor overvejede jeg at flytte på krisecenter. Herefter kontaktede jeg Naser Khader, som skrev om min sag og om kristne i Danmark. Jeg bad ham ikke nævne mit navn. Men da artiklen kom frem, og jeg læste den, tænkte jeg "nok er nok". Nu er det på tide, at man tager de kristnes situation alvorligt. Derfor bad jeg ham tagge mig, sådan at jeg kunne stå frem.

fortsættes!