december 08, 2016

Åhlens julekampagne blev en fadæse.

Læs først om sagen på Spydpigen i går, hvordan "Internettet fyldtes med had og racisme....

Markedschefen (på Åhlens) blev forskrækket: Det var "jättetråkigt", at et billede kunde give sådanne reaktioner,  "eftersom vi lever ändå i ett samhälle med en mängd olika människor med olika kulturell och etiskt ursprung".

Var det virkelig kun "Overfladiskhed  og mangel på Omtanke" hos markedschef Lina Söderqvist ?

NEJ ! Det var fuldt ud bevidst ! Hun tror på "Multikulti`s godhed", skønt selve emnet i sig er selvmodsigende. Hendes holdning fremgår af en tidligere fadæse, hun har lavet:
For bare et år siden - i september 2015 - gjaldt det indsats for islamisering af Sverige gennem modeverdenen, hvor både Åhlens og H&M gjorde sig bemærkede og fandt støtte hos journalister og muhammedanere uden at mæle det mindste om, hvad det islamiske tørklæde i virkeligheden lægger op til. En doktorand i socialt arbejde ved Umeås Universitet, Devin Rexvid, forsøgte at forklare det for svenskerne:
"– Modeföretagen har ett socialt ansvar. De ska absolut inte vara med och normalisera ett så kontroversiellt plagg som slöjan. Det blir att acceptera kvinnoförtryck i det offentliga rummet"