december 13, 2016

Lov til at tæske konen

En marokkaner for domstolen siger: "Koranen siger, at jeg må tæske min kone"

Han tæsker sin kone og retfærdiggør sig ved domstolen: "Koranen siger, at jeg har lov. Hvorfor er jeg stillet for retten? Jeg har ret til at slå min kone, hvis hun ikke adlyder mig, se her, det siger koranen".

Sådan forsøgte en 48-årig marokkaner, bosat i Bellunese-området, at retfærdiggøre sig ved domstolen, fordi han år efter sin ankomst til Italien har tæsket sin kone voldsomt. Ifølge lokalavisen mødte han op på advokat Mina Ombretta Ponticiello`s kontor med en kopi af koranen for at vise, at han var uskyldig: "Se her, advokat", skal han have sagt "i vers 34 står der, at jeg må slå hende: fortæl mig så, hvorfor jeg er endt her i retten?"

Det var svært at forklare ægtemanden, at han efter italiensk ret var anklaget for mishandling af familien, at det han havde gjort var imod italiensk lov, i hvert fald på vort terratorium."


Fundet på den italienske blog "Lisistrata" 12.12.2016.